Chill semester

Hoppla hej och hå!
 
Mulle is back! Som ni har längtat, jag förstår det. Pygmén är inte ens i närheten av min kompetens och skrivförmåga. Tycker mest att hon snackar massa hästskit, inte så mycket om grymma buffalo mulle. Livet är rätt chill för stunden. Har äntligen fått flyttat in till VIP-stallet, tycker att det var på tiden. Pygmén brukar säga att jag är en prins och då kan jag tycka att jag ska behandlas som en också! Har stort härligt utrymme och kan röra mig fritt, det vill säga springa runt pygmén lite nu och då och knuffa omkull henne när hon är irriterande. Har två nya grannar, ett rödhårig typ som jag inte tycker är särskilt rolig. Tydligen så har hon ondskefulla kontakter med the big boss.... Första tanken var att oroa sig men vem flyttar sig inte för stäppens grymmaste vildhäst?! Nej, tror att jag håller mig borta ändå... Ston är inte så intressanta trots allt... På andra sidan däremot har jag en roligare kompis. En större grabb som jag brukar snacka med rätt mycket. Han har inte upplevt mycket i livet han, inte som en gammal mustang som jag! Han förstår inte riktigt det här med stäppen, det roliga med pygméer och sånt. Tydligen ska han bli dressyrstjärna, det är vad han säger i alla fall. Och hans människa. Jag håller tummarna för dom! Tänk vad coolt om jag om något år känner en kändis? COOLT!
 
Nuläget är att jag har semester, det är i alla fall som jag ser det. Pygmén måste ändå envisas med att gå runt med mig i det tråkiga ridhuset. JAG VILL UT TILL VILDMARKEN! Hoppa, studsa, snurra... LEVA LIVET! Nejdå, jag håller mig mellan fyra väggar. Men vänta bara... En dag bryter jag mig ut och då tar jag min plats som stäppens kung! Tills vidare fortsätter jag reta gallfeber på människorna, snackar strunt med grabbarna, ignorerar stona och har en grym semester.
 
Hörs och vidare! / Buffalo Mulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback