5 tankar om julen


Julen 2011. Foto: Malin Nordin
  • Jag är lite ledsen att jag inte hade en häst som är igång på julafton. Att rida ut barbacka ut i snön på morgonen är bland den underbaraste julkänslan som finns. Hästens värme, snö som sakta singlar ner från himlen, tomtekläder på både häst och ryttare och i mitt fall en tur ner i dike. Finns inget bättre!

  • Julfilmerna på TV är underskattade. Vem älskar inte att se Ensam hemma, tomten är far till alla barnen, grinchen, m.fl. under juldagarna med familj och vänner? Love it!

  • Vad händer med svensk jultradition?! Ta bort scener ur Kalle Ankas julafton, flytta Svensson Svensson till en helt annan kanal.... DET ÄR INTE RÄTT! Det har alltid sänts vissa tider och SKA ALLTID sändas dom tiderna! Det är lika vidrigt som att vi endast ska sända tjuren ferdinand på kanal 5 kl. 22.00 på kvällen. Skäms sveriges television. Skäms.
Julen 2012. Foto: Jag
  • Att kliva in i stallet på morgonen och mötas av julmusik, glada ansikten och underbart goa hästar gör mig lycklig enda in i själen. Alla fina människor som jag träffat dessa 2 morgonar, tack för att ni förgyllde mina dagar ett snäpp till! 
  • Under hela min uppväxt har julen betytt att man samlas familj och släkt, äter god julmiddag, delar ut julklappar, umgås, spelar spel och bara har det mysigt. Julfilmer, kalle anka, svensson svensson, skratt och massa prat om året som gått. Jag tycker att julens mening och känsla har försvunnit. Mataffärer har öppet på julafton, julrean börjar på juldagen, fest och alkohol med vänner är det de flesta ser fram emot. Var är världen på väg? Kommer julen ens vara en röd helg om några år? Ta tillbaka gamla känslan där det viktiga är att umgås och bry sig om varandra utan sprit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback