Så mycket bättre än gårdagen

Prinsen fick sig en avsköljning innan ridpasset då han rent ut sagt såg förj*vlig ut. Bästa sättet att torka är ute i solen, äta gräs och bara njuta av sista sommarvärmen!
 
Som sagt så hade jag inga som helst krav idag förutom hjälpa han att hitta formen själv och få han motiverad till arbete. Av någon anledning behövde vi det mindre bra passet med lite bråk och lite oskiljdaktigheter igår för det gick över förväntan idag! Tog mig tid att arbete han mycket i skritt för att få koll på bogarna och bakdelen med mycket skänkelvikningar (korta sträckor) och framdelsvändningar. Mycket voltarbete blev det också varvat med raka spår. Till slut så släppte det och han arbetade så fint efter förutsättningarna (att han knappt är igång)! Andra halvan av passet arbetade vi med skänkelvikningar i alla gångarter. Skritten och traven tog något varv innan han började slappna av och korsade benen fint. Galoppen satt direkt, behövde bara putta ut honom med innerhöften så föll han fint ut på spåret (hörnlinjen). 
 
Fick under en kort stund uppleva maffigheten bara han kan uppnå och det gör mig så motiverad till att hitta tillbaka till det igen! Det kanske inte tar så lång tid ändå som jag hade trott? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback