Djurplågeri eller ögonblicksbilder?

Klicka på bilden för att komma till artikeln. 
 
Är det bara jag som blir upprörd eller vad händer med modern ridsport?! Jag hoppas av hela mitt hjärta att det bara handlar om ögonblicksbilder som någon fotograf har förstorat upp alldeles för mycket bara för att tjäna pengar. Handlar det hela om att på något sätt trycka ner vårt svenska medaljhopp eller är det just för pengarna? Jag har aldrig hört detta om Patrik Kittel tidigare så jag vet inte riktigt vad jag ska tro men jag vet vad jag hoppas.
 
Ang. rollkur rent allmänt... Att stretcha ut hästens halsmuskler med överdriven ställning kortare sekvenser har jag inget emot men att pressa hästens mule mot bringan och rida varv på varv och ställa hästen nästan i 90 graders vinkel förstår jag mig däremot inte på... Vad ska det vara bra för? Varför utsätter man ens hästen för det? Har hästen en bra grundkondition och styrka och + det är väl genomriden ska inte såna metoder tas i bruk. Fungerar inte övning man tänkt på grund av att hästen är stel, stum eller annat som kan sätta käppar i hjulet får man helt enkelt backa några steg och rida grundövningar för att hitta tillbaka till en mjuk och smidig häst som är lätt för hjälperna.
 
Nej, rent och sunt bondförnuft borde alla människor skaffa som en app till hjärnkontoret...

Kommentarer
Postat av: ida

haru sett denna?:/
http://www.youtube.com/watch?v=8hIXGiV4N4k

Svar: Ja, tyvärr... Inte kul att se :(
Pernilla Larsson

2012-08-03 @ 23:01:24
URL: http://idabn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback