Back on track!

Första passet med barngruppen ikväll och det känns så underbart att vara tillbaka! :D Eftersom det är hästarna, elevernas och instruktörernas första vecka blev det en väldigt lugn lektion. Grundläggande arbete med framåtdrivande och förhållande hjälper, rida vägar och mycket framdelsvändningar. Medvetet la jag in mycket skrittpauser då det var rätt kvavt ute och solen lyste på, kan inte varit lätt för hästarna att göra sitt bästa.. Men det gick och både elever och hästar var väldigt positiva!
 
Jag diskuterade även mål med alla elever var för sig och i princip alla la jag upp samma mål med;
  • Bli säkrare och tryggare i sin egna ridning vid hoppning
  • Rida noggranna vägar i banhoppning, hitta bra ridning, bra balans över hinder och rida fram hästen i ett bra tempo.
  • Rida banhoppning på tävlingshöjd, d.v.s. LD (60-80cm),
Alla mål kanske inte blir uppfyllda men nu har vi något att sträva emot! :D

Kommentarer
Postat av: Emma W

Jag vill även testa på att byta galopp kom jag på :D Kanske för dom som är lite erfaren eller?:P

Svar: Nja, det kommer komma längre fram då det krävs en hel del innan man är där :) Men någon gång ska vi absolut göra det!
Pernilla Larsson

2012-08-08 @ 22:42:27
URL: http://www.emmaojohanna.blogspot.se
Postat av: Emma W

Okej :) Då vet jag ;)

2012-08-10 @ 14:12:31
Postat av: Lotta

Skulle vara roligt om du tog nya porträttbilder på hästarna till ridskolans hemsidan :)

2012-08-15 @ 21:51:46
URL: http://misslotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback