Sväva på moln blandat med lite katastrof

Dressyrträningen blev flyttad till idag istället för på fredag. Vi jobbade mycket grundläggande i början; övergångar, bakdelsvändningar, skolor, ökningar etc. Åååh, underbara häst! Så äckligt fin han var. Högergaloppen kommer jag att leva på flera veckor framöver. Är nöjd över min egna ridning också; orkade sitta kvar i sadeln = stadig sits och hand = stadig häst. Underbar känsla, han lyssnade på minsta lilla och kändes så positiv och motiverad. :D

Sedan kom Malin in och började hoppa... Då tappade han totalt fokus, körde ut vänster bogen, sprang på sidan, lyssnade inte för 5 öre och var helt okontaktbar vissa stunder. Så då las fokus bara på att få honom att lyssna, hitta lugn fin takt igen och hitta fokuset igen. Det gick rätt så bra tills 3 ekipage till kom in.. Det blir inte bra överhuvudtaget när man verkligen vill koncentrera sig på hästen och sin egna ridning när man måste hålla koll på flera andra ekipage samtidigt på liten yta (handikapplektion på andra sidan). Rider man själv så kan man fixa det utan problem, men rider man en dressyrträning och har en uttänkt övning blir det inget bra flyt i det hela om man måste akta sig, lägga extra volter och m.m. för att inte krocka eller förstöra för något annat ekipage. Där försvann ponnyn totalt och det blev samma okontaktbara ponny som på bilden nedan. Totalt borta och bara sprang. Visa stunder helt ok, vissa total katastrof. Innan vi avslutade så fick vi en hyfsad känsla och ibland riktigt bra känsla!

Idag tar jag med mig första delen av passet där allt kändes så otroligt enkelt och bra! Dessutom tar jag med mig min stadiga sits och ridning som höll sig hela passet enligt Camilla. Det känns bra att jag börja komma till bättre och bättre ridning!

Foto: Malin Nordin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback