Återhämtning

Att vara sjuk har inte varit något större problem för mig. Trots 2 veckors 40graders feber eller flera nätters frossa så att man skakar fram till 4 på morgonen och lyckas få 1-2 timmars lugn sömn innan man vaknar av ett bad av svett. Det är det som kommer efter. För min kropp tar återhämtningen minst lika lång tid som sjukdomstiden.

Blev sjuk i måndags morse, blev någorlunda frisk igår kväll. For till jobbet imorse och kände mig hur bra som helst. Jobbade på tills strax före 9, då small det till. Allt snurrade och stjärnorna flög framför ögonen. Fanns inte så mycket att göra; jobba klart på området jag var på och sedan åka hem och bädda ner mig själv. Varför det blev så? För det tar så otroligt lång tid för min kropp att återhämta sig. Och jag hatar det.

För att komma igång så snart som möjligt tänker jag ta kortare promenader ofta varje dag som sedan utökas till längre ju starkare jag blir. Frukt, frukt och åter frukt och mer juice ska jag proppa i mig för att få tillbaka styrkan och energin.

Vet ni vad det värsta är? Det kommer att dröja några veckor innan jag kommer tillbaka till min fulla ridkapacitet igen. Det är bannemej det som är värst för då drabbas hästen av det också.

Fick jag välja skulle jag lätt försöka få tillbaka energin såhär men det tar mycket längre tid.
Bild lånad från google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback