Jag önskar

Vet ni vad jag längtar efter? Att bara få vara. Att inte ha någon press överhuvudtaget. Ingen tyngd på axlarna. Inget som måste göras då och då. Ingen som väntar på att jag ska göra klart det och det. Att klara av att stänga av mobiltelefonen. Att bara vara.

Tänk att kunna slappna av till 100%. Läsa en bok, se en film, ta en promenad, ta en fika med en kompis eller annat som vanliga människor har tid med. Har upptäckt att jag inte är en vanlig människa. Det är få timmar om året som jag kan slappna av till 100%. Det finns alltid något jag måste göra, alltid något någon annan vill att jag ska göra och jag kan inte säga nej fast jag egentligen vill.

Jag önskar att jag var en vanlig människa. Ibland.

Kommentarer
Postat av: Alva

jag förstår dig ;)

2011-09-07 @ 22:27:05
URL: http://alvaaoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback