Chancy

Fick förfrågan om att sitta upp och testa ridskolans nya ponny idag och självklart tackar man ja till det! :)

Riktigt trevlig att hantera i boxen, snäll och social. Perfekt för alla barn som ska lära sig sköta om en häst! Snäll att sadla och tränsa också, perfekt! Camilla tyckte jag skulle ta en sväng på ridplan så jag traskade iväg ut och Chancy gick snällt bredvid. Uppe på plan blev det lite läskigt; det blåste och farliga kråkor fanns överallt som var nära att attackera. Red inget seriöst pass då hon var så pass spänd och nyfiken på allt så lullade mest omkring och gav henne ett jämt stöd i bettet och med skänklarna. Vissa stunder jobbade hon på, andra inte. Så länge hon lyssnade på mig så var jag nöjd.

Fina och trevliga gångarter och lyssnade enkelt för hjälperna. Det här kommer att bli en toppenponny för ridskolan! :)

Chancy och förra ägaren.
Bild lånad från ryttarklubben.se

Vill du läsa mer om Chancy? :)
Klicka här för att komma till förra ägarens blogg!

Kommentarer
Postat av: Alva

hahhaahhahaha , svansen !!!!! hahahahhha

2011-09-07 @ 22:27:26
URL: http://alvaaoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback