25 september - Dressyrträning för Gunilla dag 2

Donna kändes trött när jag red fram, inte samma energi som dagen innan och inte samma styrka. Hon hade nog träningsvärk stackarn!

Vi började med att trava på en volt för att hitta formen och tempot. Framåtbjudningen fanns där redan från början vilket var positivt tyckte Gunilla, mycket bättre än dagen innan. Formen tog lite längre tid att hitta då hela ekipaget var trött och led av träningsvärk men till slut så var det ett minne blott! När formen satt övergick vi till fyrkantspåret med 10m volter där det passade. Jag hade mycket bättre koll på Donnas yttersida idag vilket syntes också, känns roligt att andra ser när man har förändrat något till det bättre! :)



Galopparbete idag handlade om att få koll på ytterbogen och formen. Kändes som att vi nötte på hur länge som helst då jag aldrig gick till det med hjälperna. På slutet när det äntligen fungerade så hade jag en oerhört bra känsla! För att få till det med ytterbogen fick jag rida först på en volt, vid X gå över i förvänd galopp på nästa volt, tillbaka till X och över till rättvända galoppen. Så jobbade vi i båda varven och det gav resultat! Vi jobbade även med att ställa Donna utåt i den rättvända galoppen vilket hon tyckte var skitjobbigt, haha.

När vi var nöjda med galoppen jobbade vi med att lägga ner formen i traven vilket faktiskt var väldigt svårt idag, men till slut så!

Fin, fina Donna! Efter helgen så är jag grymt inspirerad till fortsatt dressyrträning för att jobba fram LA-formen. Bara vi hittar flytet så kommer vi att gå hela vägen!

Foto: Malin Nordin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback