23 september - teori tävlingsgruppen

Eftersom Helen har dragit iväg med halva ridskoletruppen så hade vi vår lektion i torsdags istället och passade på att lägga in teorin där. Tidigare i veckan hade vi fått ett mail med ett antal frågeställningar vi skulle fundera över. Här kommer några:
  • Mål med ridningen HT-11
  • Det här är jag bra på
  • Det här behöver jag träna på
  • Vad vill jag att träningarna ska innehålla?
Först fick vi skriva ner våra svar på papper och fundera själva en stund (självklart med fika som hjälp, annars går det inte). Därefter diskuterade vi varje punkt gemensamt i gruppen. En fråga gjorde vi dock lite annorlunda; det här är jag bra på. Istället för att alla själva skulle berätta fick de andra i gruppen t.ex. berätta vad jag är bra på. Mycket lärorikt att se sig själv genom andras ögon! Mycket tänker jag själv på men andra saker är sånt som man inte ser själv eller ens reflekterar över. Ett tips till er alla att göra där ute! Fråga en kompis vad du gör bra i din ridning eller lägg fram denna övning som förslag till tränings-/tävlingsgruppen som du själv rider i. :)

Mina mål (självklart finns det mer mål på träning men här är mina tävlingsmål):
  • Dressyr: Rida LA-program stadigt på över 60%
  • Hoppning: Bli tryggare och ha kul! Dessa mål gäller även på träning.
Vad har ni för mål i ridningen? :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Kan du inte skriva vad du fick höra att du är bra på? :)

2011-09-24 @ 13:51:23
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: stella

OS är ju mitt långsiktiga mål, men.... hehe skoja.



Sv; varför är jag inte förvånad över att det var just du som tyckte choklad var ett bra val, hm.... ;)

2011-09-25 @ 10:06:08
URL: http://dufina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback