23 september - dressyr Ramera

Den här gången gick det mycket, mycket bättre!
Vi värmde upp genom att först lägga en 10m volt i varje hörn och halt på mitten på varje sida. Först i skritt och sedan trav, båda varven. Det flöt på faktiskt riktigt bra, jag kom till bättre ridning än förra gången och hade mer samarbete mellan mina hjälper = dom blev tydligare. Jag tänkte även mer på min sits så endast genom att sträcka upp mig, rida med magen och ha stadiga skänklar så kändes det faktiskt som att vi samarbetade för att få bästa resultat för dagen.

Därefter gick vi in på volterna; jobbade mycket övergångar, öka och minska och galopparbete. Både jag och Camilla tyckte att jag skulle rida lätt i traven under hela passet och även stå upp i lätt sits i galoppen för att få Ramera att slappna av så mycket som möjligt. Hennes galopp är VÄLDIGT STOR och hon är inte särskilt stark i den så det kändes bättre att stå upp, låta henne rulla på och få henne att lyssna på mina hjälper även där. Och vet ni vad? Det fungerade!

Huvudövning; skänkelvikningen i trappan. Vänd in på diagonalen, skänkelvikning, vid mitt emellan medellinjen och väggen rid rakt fram och öka, när ekipaget kommit förbi E/B skänkelvikning, vid medellinjen rakt fram och öka. Vi började i skritt och då fungerade det över förväntan! Jättekul! :)
I traven var det lite jobbigare, 50/50 hamnade vi i lägen då jag tappade sitsen och hon blev spänd. Andra hälften hittade jag en bra sits, kunde ge tydligare hjälper och då slappnade Ramera av.

Jag är jättenöjd över lektionen! Jag hittade knappar på Ramera som jag inte hittade sist, förbättrade min ridning och sits och fick en mycket, mycket bättre känsla!

Eftersom det är fredag = fredagsmys bjuder jag på en mysbild på Ramera och Viktoria.

Kommentarer
Postat av: vicky ♥

Charmigt bild där, ja!

2011-09-24 @ 01:00:50
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback