2 Oktober - Hopptävling Donnadine

Motivationen stärktes imorse tack vara världens bästa Hanna! Gullmänniskan hade köpt choklad till mig för att öka min motivation och få mig att tänka mer positivt. Behöver jag säga att det fungerade?

framridningen kändes hon pigg och framåt, lite för mycket ibland. För ovanlighetens skull var hon väldigt spänn och drog iväg några få gånger. Tror att hon hörde/såg spöken eller något. Svarade enkelt för hjälperna och kändes positiv till arbete.

Framhoppningen kändes ännu bättre! Både jag och Donna gick in med självförtroende och de få språng vi gjorde (2 på krysset, 1 på räcket och 2 på oxern) kändes riktigt bra! Vi kom inte fel en enda gång och jag kunde enkelt trycka av henne utan att hon blev lång eller tog ett halvt galoppsprång till. Det bästa med det hela var att jag inte tvekade en enda gång på oxern! :)

Känslan inne på banan var helt magisk! Aldrig har det känts så otroligt bra tidigare, vi samarbetade hela banan igenom och för första gången hade hon mycket energi, driv i bakkärran och jag kunde hur lätt som helst samla ihop henne. I vanliga fall orkar jag inte = hon blir lång, låg och hoppar inte alls upp sig som hon gjorde idag. Men idag, ojojoj! Vilken underbar häst jag får möjligheten att rida och tävla!

Här kommer lite printscreens från filmen! Den kommer upp senare när jag har hittat bra musik till filmen..




Kommentarer
Postat av: Alva♥

vad roligt att det kändes så bra ! ni var super fina idag ( som vanligt då ... ) :)

2011-10-02 @ 19:32:51
URL: http://alvaaoberg.blogg.se/
Postat av: Annie

RIKTIGT BRA ridet idag, helt allvarligt talat såg det lugnt och sansat ut och mycket bra ryttarinsats. :-)



Har förslag på musik som passar dig..

* Madagaskar - i like to movit

Haha ;-)

2011-10-02 @ 21:20:37
URL: http://cafgraphic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback