19 oktober - Barngruppen cavaletti

Idag gjorde jag en övning där jag la in en del som gruppen hade problem med i början av förra terminen. Jag förklarar banan så blir det lättare att förstå. Börja från vänstra kortsidan, rid över första bomserien, volt runt den gula konan, över andra bomserien. På andra långsidan slalom/serpentiner runt sockerbitarna. Börja därefter om med bomserierna. Det som var svårt tidigare var att hitta ett flyt när alla ska in på samma volt utan att det krockar och stoppar upp övning. Men vet ni vad? Idag flöt det på galant! Så stolt över allihopa, dom har verkligen utvecklas på det stadiumet; att tänka själv, ta egna beslut och samarbeta med varandra. Jag trodde själv att något litet problem skulle uppstå i alla fall men icke, allt flöt på kanonbra! Avslutade lektionen med att dom fick trava över ett litet kryss. Nästa vecka blir det hoppning! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback