Skillnad på Lucifer?

ulrika vestin:
märker du nån skillnad på lucifer nu när han får stå i box, eller är han alltid glad när du kommer???

Svar: Nej, jag skulle inte vilja säga att han alltid är glad när jag kommer. När han är inne i sina "perioder", som jag kallar det, så utmanar han även mitt ledarskap rätt så tydligt. Då tar det några dagar innan han kan slappna av helt och stå och halvsova vid hantering igen. Dock så upplever jag honom som att han blir positiv och nyfiken när jag kommer då jag alltid hittar på något lajbans med honom, haha. Och med lajbans menar jag NH-övningar, lite trickträning, dressyrträning eller bara står och borstar i några timmar.

Men till din första fråga; ja. Jag märker otroligt stor skillnad på honom. Han trivs mycket bättre inne i privatstallet där det är lugnare, få som går in till honom och han känner sig tryggare där. Så han har blivit mycket mer positiv av att stå där inne :)

Foto: Rebecka Borg

Kommentarer
Postat av: ulrika vestin

tack för ditt svar. har endast träffat han där inne på morgonen två ggr sen han flyttade dit då jag var sjuk nästan hela förra veckan och jag tycker att han verkar mer tillfreds, tänkte att du som känner han så pass väl kanske hade märkt skillnad:) så att det inte var inbillning från min sida:)

2011-11-21 @ 20:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback