Glöm inte reflexerna!

Tog en powerwalk till ridskolan idag och skulle bara dit en snabbis och sedan gå hem igen. Redan när jag gick började det bli mörkare ute och det var 14.15. Dock var jag där längre än jag trodde så när klockan var 15.30 var det verkligen mörkt ute! Tur att jag hade tagit med mig reflexvästen för säkerhetsskull, annars hade jag inte velat gå hem! Tycker att det är en självklarhet att synas i mörkret, vare sig man är med eller utan häst. Snack om att man ser töntig ut etc är bara ren bullshit. Är man rädd om sig själv och hästen drar man på sig reflexer, än om det är hyfsat ljust ute när man far ut i skogen/på promenaden.
Dessa reflexer har jag alltid när jag rider ut då det blir mörkt ute fort.
Bildkälla hööks.se

Kommentarer
Postat av: Sussi

Det är bra om folk sätter på sig reflexer tidigare än de tror att det behövs, för det ser mörkare ut för en bilist än för den som är ute och går. Och man syns INTE för att det finns gatlyktor! Reflexer behövs även i stan.

2011-11-14 @ 22:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback