Uteritt x2

Jag har fortfarande träningsvärk. Och jag tror bannemej att jag fick ännu mer idag efter dagens ridturer. Först en kortare uteritt på Lusen. Han skötte sig utmärkt och jag blir alltid lika lycklig varje gång jag får sitta på hans rygg. En bonus är självklart att få fara ut med honom.
Sedan blev det uteritt med tävlingsgruppen. Donna skötte sig jättebra förbi E4:an och industriområdet. Det var när galoppen kom som hon kopplade bort allt med att sköta sig heter. Hon drog, blev stark, drog, blev starkare. När jag väl fick igenom en förhållning och hon lyssnade var det jag som drev på henne och hon fick släppa lös all energi som gömt sig långt där inne någonstans... Efter det var det småtrav, kast med huvudet och andra olater. När vi sedan skulle trava och dom framför skulle öka så började hon galoppera på stället och när jag kände att det skulle sluta illa om vi inte saktade av ropade jag att vi skulle stanna. Hon lyssnade verkligen noll så det kändes bättre att ta det säkra före det osäkra istället för att det skulle ske en olycka. Men jag förstår henne, inte konstigt att hon blir så pigg och glad av att komma ut när hästarna knappt kommer ut på vinterhalvåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback