Tips på sen och omäktig middag

Det finns säkert fler där ute som undviker att äta middag precis innan man ska iväg och rida. Jag gör det i alla fall för att slippa mjälttugg och kunna prestera bättre. Innan man har kommit hem och hunnit duscha så är klockan 20.30-21.00 och då vill i alla fall inte jag ha något mäktigt. Så här kommer ett tips:

  • Müsli
  • Fil
  • Banan
Supergod blandning som ger tillbaka energin! Skiva en banan, häll över fil och avsluta med müsli. Snabbt och enkelt och inte lika mäktigt som "riktig" mat kan vara.


Kommentarer
Postat av: Hulkens vapendragare

En viktig sak som jag tycker att du glömde nämna, är att det är mycket viktigt att få i sig snabba kolhydrater och proteiner direkt efter träning. Muskler suger efter nämnda ämnen i snitt 45 min efter träning. Om du inom den tiden inte får i dig tillräckligt så bryts istället muskler och fett ner. Äta direkt innan är en dum idé precis som du nämner, det är väldigt viktigt att känna efter själv hur länge man ska vänta innan träning. Allt detta handlar om dig och din ämnesomsättning. FAST ridning kanske inte är så fysiskt krävande som många vill menar, det kanske inte är så viktigt med rätt kost.



Kost är halva träningen, om man tar den seriöst...

2011-03-17 @ 23:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback