Svar till anonym

Roligt att någon sa sin åsikt om mitt förra inlägg! Men en sak som jag undrar, vad menar du "anonym" med att det inte går att jämföra ishockey och ridning så? För jag skrev aldrig om sporterna i sig kan jag känna utan mer hur folket inom sporten beter sig och agerar. Skulle vara jättekul om du kunde skriva igen och förklara så jag förstår hur du tänker! :)
Och ja, jag håller med dig om allt skitsnack i ridsporten. Man kan väl säga att ridsporten och andra sporter har olika skitsnack. Ridsporten går ofta bakom ryggen på folk och sprider rykten som bara växer sig värre och värre medan andra sporter säger rakt ut vad dom tycker. Precis som jag skrev i slutet på inlägget så finns det en hel del skitsnack, och jag tycker absolut att ridsporten ska bli bättre på det och inte anta och tro så mycket om alla andra. Där skäms jag över att vara med i det hela faktiskt men det är enda biten.

Kommentarer
Postat av: Anonym.

Hej, igen!

Nej, nu i efterhand kan jag inte se hur mitt resonemang ang. jämförelsen passar in i det du skrev. Det kom nog till i "stundens hetta". Jag menar fortfarande att man inte kan jämföra sporterna mot varandra, men det har ingen som helst sammanhang till din text i föregående inlägg. Så jag tänkte nog inte alls för en stund. Det får jag be om ursäkt för.



Däremot, för att spekulera vidare om skitsnacket inom de olika sporterna. Inom ridningen är det precis som du säger, mycket snack bakom ryggen på varandra och skitsnacket ligger liksom precis under ytan och kokar, och man får aldrig riktigt utlopp för de känslor man har, och därmed byggs känslorna upp och skitsnacket blir värre.

I ishockey däremot är det helt acceptabelt att skrika ut allt sitt förakt mot spelare/motståndarlag. Man skriker i grupp, hetsar supportrarna mot varandra och "skitsnacket" sköts direkt i det öppna. Man agerar utåt och får därmed utlopp för sina känslor, efter matchen är det nästan helt glömt och kommer inte tillbaka förrän det är dags för nästa match.



Skitsnackandet sköts på olika sätt beroende på sport, så jag vill inte alls hålla med om att ridsporten skulle vara ett föredöme för andra sporter i det sammanhanget. Det enda som gör att det kan verka så är just skillnaden i hur snacket går.

2011-03-31 @ 22:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback