Reportage i ÖA

Hittade detta reportage i morgonens tidning. Är det bara jag eller var faktiskt ekonomin på väg uppåt i Sverige? Eller har jag missat nyheterna alldeles för ofta? I vilket fall så känns det väldigt tragiskt att hästnäringen är på väg neråt och att det inte är ekonomiskt stabilt längre att ha avelsverksamhet. Som det står i reportaget så kostar det ca 100 000kr att föda upp en häst men vill man sälja den måste man gå ner till 50 000kr om den inte är riktigt, riktigt bra. Det vill säga att den har bra stam, bra exteriör och kapacitet. Är det någon där ute som är proffs på vad som kännetecknar ett lovande ämne så kan ni väl skriva; för själv är jag inte så insatt i det hela.

Det är inte bara uppfödare som har det jobbigt just nu har jag märkt. Hästbiten som man är så är jag inne på hastnet.se säkerligen 3ggr/dag och surfar runt och drömmer mig bort. Det kan bra vara någon enstaka timmes mellanrum mellan besöken och då har det tillkommit en hel del nya annonser och det blir bara fler och fler. Är det så att de flesta som är intresserad av egen häst redan har drömhästen eller är det faktiskt så att det även här är ekonomin som ställer till det?

Oroväckande är det i vilket fall som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback