Favorit i repris

Fick Arwen idag, känns dock som att det bara var några få veckor sedan jag red henne sist? Dock klagar jag inte, tycker om att rida henne då hon är så pass arbetsvillig bara man får igång henne. Hon är väldigt bra för min ridning också, jag kan koncentrera mig mer på min egen sits mycket mer än vad jag kan göra när jag rider Donna.

Dagens övning behövdes verkligen, det kändes när man hade ridit igenom den några ggr. Det var alltså bommar på böjt spår, volt, som vi skulle rida igenom i båda varven. Det låter väldigt lätt men det var riktigt, riktigt svårt och knepigt att ta sig igenom. Men några ggr tog vi oss igenom det med riktigt bra flyt, fina lyft över bommarna och bra känsla. Resterande del av ridbanan så att säga bestod av raka bomserier, skänkelvikning och enkla bågar.

För att sammanfatta det kort och gott kändes det riktigt, riktigt bra hela lektionen igenom. Fick igång bakdelen på henne riktigt bra, stadig och formen och hon vilade fint på stegen. Jag kände att jag även fick jättebra sits och allt bara flöt på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback