5 saker ni inte visste om mig om ryttare

  • Sedan jag började skolan har jag haft otroligt höga krav på mig själv och det följde med upp på hästryggen. Därför får jag ofta prestationsångest om vi får en vikarie, ska rida programridning, på tävling eller om någon viss person ser på. Ofta är det när jag rider Donna då jag har fått för mig att alla kräver att jag ska rida henne bra då vi har varit ett ekipage så länge. Så när det går dåligt beror det ofta på min prestationsångest.

  • Jag har varit hästskötare i ett travstall. Dock slutade jag efter ett litet tag då hästen jag kände mest för blev såld. Då var jag runt 13-14 år.

  • Jag kan inte rida hästar som faller under kategorin pigga, heta, känsliga etc. Då blir det ofta okontrollerbart och varken roligt för mig, hästen eller ekipagen runt omkring. Dock har jag lättare att komma till bra ridning på hästar som behöver stöd från ryttaren; ex. Ramera när hon började gå med andra ryttaren efter sin ögonoperation.

  • Runt 14-15 år blev jag hästskötare på en unghäst. Jag kunde inte hantera hästen på något plan från början men till slut fann vi varandra. Dock flyttade hästen till Umeå efter bara några månader.

  • De hästar som har legat mig varmast om hjärtat har varit skäckar. Få undantag är de hästar jag bara kände i några månader men alla hästar som jag tyckt om några år har varit skäckar. Donna räknar jag som skäck i min fantasi då hon har små vita prickar överallt, haha. Långsökt jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback