Hopptävling 110606

Idag vara det klubbhoppning på ÖOR, jag var både tävlingsledare och tävlade själv. Ingen bra kombination men det gick. Anmäld till CR 80cm och det enda vi hoppade för dagen också då hästarna skulle gå lektion på kvällen.

Framridning och framhoppning
Donna var verkligen superfin! Lätt i handen, bra tryck bakifrån och svarade snabbt för hjälperna. Det är inte ofta hon är så fin så det är bara att njuta av stunden. Ju längre tiden gick desto piggare blev hon; till slut var jag tvungen att sitta och bromsa och halvhalt efter halvhalvt för att hon skulle lyssna.
Framhoppning flöt på superbra! Travade över det lilla hindret 2ggr, andra gången fattade hon galopp av sig själv och jag tar det bara som positivt. Superfina språng på räcket som jag tog 2ggr, 3 språng på oxern då vi kom fel andra gången. Som det säkerligen är för alla andra också så är det viktigt för mig att ha ett bra språng med sig in på banan.

Banan
Vad ska jag säga? Världens bästa häst. Utan att tveka. Hon lyssnade för mina hjälper, bjöd ordentligt framåt och flög över hindrena. Kevin var snäll och filmade, baara youtube vill samarbeta så visar jag film också! :)

Här kommer bilder från dagen! Alva har fotat hela högen :)
Förresten, visst är tävlingsoutfiten supersnygg?! ;)

Kommentarer
Postat av: Alva

det passar sjukt bra på Donna ! :)



2011-06-07 @ 20:29:44
URL: http://alvaaoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback