Fredag 3 juni - Långritt tävlingsgrupperna

Mysigt inför sommaren samlades tävlingsgrupperna för en långritt till Hamptjärn för att bada med hästarna! Jag fick ta Lusen till min lycka! Badmonster är vi båda så det passade bra, haha. Vi började med att rida upp till hoppstigen för att "hoppa av" ryttarna då alla har längtat hela vintern efter att få rida där igen. Jag red först med Lusen, han for fram som en studsboll och hoppade av alldeles för långt på varje hinder så jag hängde inte riktigt med... Men till slut så fick vi kläm på det och studsade glatt över stockar och sten.

Efter en sedan.. ehm.. fel väg så kom vi till slut till Hamptjärn efter mycket om och men. Alla hästarna blåste och verkade livrädda för vattnet; vilket jag förstår då det blåste rätt bra och vågorna levde om. Lusen tvekade, jag la på skänkeln och ut i vattnet traskade han som om han aldrig gjort annat. Lite plask, lite "leka-ubåt" och trav i vattnet tyckte jag att det räckte då ridturen dit tagit rätt så bra på honom. Kände att det inte var läge att ta av sadeln och simma utan på slutet fick han beta istället. Därefter skrittade vi hem via en supermysig skogsslinga i skogen och avslutade på en mysig grusväg. Mellan 16.00-19.30 var vi ute, tror det berodde på den felaktiga vägbeskrivningen efter hoppstigen....

Foto: Rebecka Borg | Sommaren 2010
Denna outfit hade vi idag! Dock var det chaps istället för sockar, andra ridbyxor, annan tröja och annan väst... Jag börjar om... Lusen hade denna outfit idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback