Jag + vem?

Sitter och funderar lite över framtiden m.m. Någon gång kommer jag att köpa egen häst. När, var, hur och vem har jag inte svaret på. Det spelar ingen roll om det blir nästa år eller om 10 år. Jag ska ha en egen häst någon gång. Självklart sitter jag och drömmer mig bort bland alla annonser och hästar så jag blir tokig! Men det är svårt att låta bli; ni som varit i samma sits själva vet vad jag pratar om.
Och för att inte stirra mig blind så ställer jag nu dessa frågor till er läsare: Vad ser ni mig med för häst i framtiden?
  • Unghäst eller äldre läromästare?
  • Liten eller stor häst?
  • Topstammad tävlingshäst eller häst för lägre klasser?
  • Tävlingshäst rent generellt eller tränings/skogsmulle häst?
  • Fullblodstyp, halvblodstyp eller kallblodstyp?
  • Någon speciell ras? Halvblod, arab, tinker etc.
  • Fler kriterier som ni känner att hästen bör ha för att vara en Pernilla-häst?
Länka gärna till annons, sida eller liknande om ni ser någon så att jag får en riktigt bra helhet över det hela! :) Det ska bli intressant att se vad ni svarar!
Här är hästar som har fallit mig väldigt bra i typen hittills:
Tinker/Welsh cob mot dressyr, maxad D-ponny, lättare klasser hoppning.
Grövre halvblod, 1.68m, med kapacitet för både hoppning och dressyr.


Piggt halvblod, 1.65m, med kapacitet för hoppning och lättare klasser dressyr (mot LA).

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag tror på en maffig stor skäck med läckert steg, högt dressyr riden men som du kommer hopptävla också ;)

2011-07-14 @ 12:49:54
Postat av: Malin

En liten häst i den grövre typen av halvlod, självklart skäck ;)

Läromästare som har gått upp till msv i dressyr och lättare hoppning upp till 120 ;D

2011-07-14 @ 15:08:00
URL: http://mightybouncer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback