Jag saknar sommarhäst

Vet ni vad jag saknar mest just nu? Att få ha en häst över sommaren. Inga krav, ingen press och ingen tidspress (förhoppningsvis). Bara hoppa upp barbacka och rida iväg in i skogen, galoppera med leendet upp till öronen och avsluta med ett bad i sjön. Att känna att det är just mig som hästen väntar på och ibland blir glad av att jag kommer. Att rida ett härligt dressyrpass på en äng, hoppa stockar i skogen eller bara lunka på km efter km i skritt och njuta av ögonblicket. Jag har haft en och samma sommarhäst genom åren och jag ångrar inte en sekund. Ni som har möjlighet till egen häst eller hyra sommarhäst förstår inte hur lyckliga ni är. Ta vara på all tid ni får och njut av stunden.
Alla foton är fotade av Matilda Söderlind och Pappa Larsson. Bilderna är tagna från sommaren 2007, att 4år går så fort?

Kommentarer
Postat av: Irene

Visst är det mysigt med att ha häst på sommaren. Men det hade vart lite roligare om hästkräket kunde bli hel nån gång också :p Jag hade som dröm att i alla fall kunna rida ut i skritt upp mot Vitsjön eller till Hamptjärn. Lika fort som drömmen kom gick den i kras också. 30 minuters skritt är inte så mycket att hurra för på sommaren...

2011-07-21 @ 00:58:40
Postat av: vicky ♥

haha älskar hindret på sista bilden1

2011-07-26 @ 18:07:20
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: Sara häst&ponnyryttare o hobbyfotograf

Var hittade du din sommarhäst då :) ?

2012-01-28 @ 19:08:17
URL: http://hoppsmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback