Igångsättning av ridskolehästarna

Då har det kört igång igen. På schemat stod det 30min skritt, varav jag la in 5-10min skritt med korta tyglar.

Donna
Hon kändes pigg och framåt när jag skrittade på långa tyglar vilket kändes positivt! Dock var det tvärt om när jag kortade upp dom... Ingen energi någonstans, stel som en planka och ovillig till max. Inte vet jag om jag fick igenom någon mjukhet men lite i alla fall får jag hoppas. Inget höjdarpass, känns väldigt långt till LA-form nu...

Lusen
Något seg på långa tyglar, men det gjorde inte så mycket. Red barbacka på honom och myste runt. När jag kortade tyglarna blev det en annan häst; mycket energi med bra bjudning och arbetsvilja. Försökte gör rätt trots att han har tappat all mjukhet över sommaren. Dock kändes det som att jag fick igenom det jag ville och då avslutade jag. 

Foto: Malin Nordin, bild från dressyrträning i våras.

Kommentarer
Postat av: vicky

så fin bild :)

2011-07-31 @ 20:00:22
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback