Fotodag 1 - Hästar och Strokkur

Efter Eldhestar styrde vi bilen in i landet där målet var Geysir; ett stort område som är känt för sina varma källor och gejsern Strokkur. På vägen dit hittade vi en hästfarm där vi stannade och fotade. Låt mig tillägga att medan vi fotade hästarna hörde vi ett mycket konstigt ljud som vi inte hade en aningen om vad det kom ifrån. Till slut lyckades vi lokalisera ljudet till en fågel. Den fågeln (eller ja, den fågelarten) förföljde oss under hela resan. De dagarna som den inte var med oss hade vi OTUR med stora bokstäver precis som jag skrivit. Det skriver jag om under rätt dag och plats. Men de dagarna fågeln var med oss hade vi riktigt bra flyt hela dagarna; regn när vi körde och uppehåll (ibland sol) när vi fotade. Den ni!
Denna häst blev min kompis, stod vid staketet och tryckte ett bra tag.
Hästen till vänster blev jag kär i och fölet till höger sprang runt och gnäggade hela tiden, haha!
Bilden till vänster är "lugnet före stormen" och bilden till höger är Strokkur under ett utbrott.




Bilderna ovan är en bildserie när Strokkur får ett utbrott. Ingen bild är redigerad med effekter eller något utan vattnet såg verkligen ut sådär! Klart, blått vatten som lyser upp när det kommer upp från marken och sedan exploderar totalt. Bland de häftigaste jag har varit med om!

Kommentarer
Postat av: S

Vilka fina bilder!! :) Jag vill också vara på Island. :) Kram

2011-07-01 @ 12:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback