Nyheter på Hööks

Rean är i full gång på Hööks och jag skulle tro att dom inte gör nyheterna officiella förrän den är över. Jag har hittat nyheterna som dom gömmer på hemsidan och här kommer de träns som jag hittade!


1. Claridge House Islandsträns 279kr
Måste säga att jag gillar detta träns! Kul att dom går ifrån de "vanliga" islandstränsen och gör dem lite mer som ridhästarnas träns. Mycket stilrent och snyggt, lite ponnystuk blir det över islandshästarna! Dock är frågan om sporthästarna kommer att passa lika bra i det som de ursprungliga hästarna gör? Och med det menar jag de bastantare hästarna som verkligen ser ut som mysiga skogsmulleponnyer.


2. Claridge House Remontträns 359kr
Riktigt, riktigt snyggt! Älskar de vita sömmarna och de vita detaljerna på remonten och pannbandet. Det ser dyrt ut och ser ut att vara av riktigt bra kvalité. Mer och mer av spännena som är vända in mot hästen vid bettet kommer in i handeln och jag måste erkänna att jag gillar det. Har själv två träns som har en funktionen (Donnas och Lusens dressyrträns). Det som lyfter upp hela tränset är spännet på remonten, snyggt!


3. Komplett träns 189kr
Första frågan är, varför finns det inget märke på det för? Det måste väl ändå finnas någon tillverkare?
Trots att jag inte gillar de träns som har smala remmar så är det här inte värsta slaget. Måste erkänna att jag tycker att det ser väldigt tråkigt ut. Nog var det tidigare "kompletta tränset" snyggare.


4. Gold Medel Hera 649kr
Favoriten bland nyheterna. Jag gillar nosgrimman riktigt mycket! Lik förgångaren som dom hade tidigare, dock inte samma käkrem. Att nosgrimman sitter ovanpå nackstycket är ett plus, dock syns inte det på bilden. Jag kan inte ge annat än positivt omdöme till detta! Det ska vara priset i såna fall. Och att pannbandet är lite tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

remonttränset är inte nytt, bara bilden =)

2011-01-04 @ 15:09:34
Postat av: L

fan vad fint sista tränset var, särskilt om man byter ut pannbandet :)

2011-01-05 @ 00:45:09
URL: http://lindbergl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback