Malin tar ton

Kära "jag"-bloggläsare

Om du helt ärligt tror på att vi skulle sätta in ett bett med spikar i munnen på våra ridskolehästar, så har du helt och hållet rätt.
Vi brukar försöka att få våra hästar att svara för skänkeln, därför använder vi elsporrar för bästa effekt.
Våra ridlärare brukar även stå på marken med grisfösare, speciellt när vi tvingar hästarna att hoppa 130.
Dom är ibland lite motvillga, men du ska veta vilken teknik man får ut av barrering!
Vi tycker att vi får fram dom bästa ridskolehästarna utav detta, trots att vissa tycker dom är magra, så går vi efter mottot: bättre för smal än för fet!
Alla som kommer ny till våran ridskola får lära sig att mocka är onödigt och att hästen kommer i sista hand. I första hand kommer märkeskläder!

Om du någon gång kommer och hälsar på våran ridskola så tycker jag att du verkligen borde testa våra dressyrhästar som är specialtränade för att kunna gå MSV-dressyr.
Vårat bästa knep är att man binder fast rep vid hästarnas kotor och sedan sitter du där uppe och drar så hårt du kan, för att få fram det finaste steget. Alla våra hästar kan öka traven som Totilas!!

Nu tänker jag inte avslöja några fler hemlisar, för jag vill inte att du ska få fel bild av våran ridskola :)

Tack för att du lyssnar och är förstående!

/Malin

(Till alla blåbär där ute så är detta ett skämt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback