Dagens ridstövlar

Jag är en aningen upprörd över dagens tillverkare av ridstövlar. När jag går in i en ridsportbutik får jag i princip ångest över att ens titta åt stövlar för att det är 1/20 som kan passa någorlunda. Har jag missat något eller är verkligen dagens ryttare sjukt smala? Jag kan förstå ponnyryttare som är yngre, majoriteten av dom är smala som stickor (Nej, inte alla. Läs det jag skrev = majoriteten) och har ännu smalare ben och vader. Då designas ridstövlar och chaps efter som måtten också. Men hur är det då med oss som har lite mer kött på benen och faktiskt väger över 55kg? För oss finns det i princip inga ridstövlar. Vi måste specialbeställa och om ens det går. Det betyder att det blir mycket dyrare för oss också. Är det bara jag eller känns inte det rättvist?!

Sedan en annan sak jag är lite upprörd över. Varför skiljer det så otroligt mycket på skaftvidderna?! Antingen ska du ha 38cm runt eller 41cm. Om man ligger på 39,5cm då?! "Inga stövlar till dig, tyvärr". Tack för den... Finns det inget märke som faktiskt kan införa fler skaftvidder?! Jag skulle lätt bli deras första kund.

Dessa stövlar önskar jag att det fanns större skaftvidder av (dom finns på Hööks):




Kommentarer
Postat av: Sara Bylund

Word på den.

Vi får sluta äta, eller börja äta hö, så kanske lagom till sommaren kan vi ha dessa smalskaftade stövlar :) Men då är väl dom för stora :<

2011-01-27 @ 16:09:47
Postat av: Malin

Men dom med bling bling måste du ju kunna ha :)

Dom kan ju t.o.m jag har, och jag har nog fetare ben än dig ;)

2011-01-27 @ 16:39:06
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: Zarah

Har du testat tretorns comfort stövlar? har dom ju för utförsäljning nu på granngården för fasen absolut ingenting, hade man fortsatt med hästar och framförallt hade råd hade man allt provat och alt. köpt ett par :)

2011-01-27 @ 17:05:19
Postat av: johanna

eller så går man till skomakern som lägger in en läderkil och då kan du ha vilka du vill , så gjorde jag eftersom jag har olika"tjocka"ben :P

2011-01-30 @ 16:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback