Arwen och bommar

Idag stod cavaletti på schemat och det var hästbyte. Jag fick Arwen vilket kändes helt okej. Hon är ingen stor favorit men inte heller en av de få hästar jag verkligen inte vill rida. Hon ligger någonstans mitt emellan. Under uppvärmningen kändes hon så seeeeg från början och jag ångrade att jag inte tog dressyrspöt. Vi arbetade med mycket volter och böjda spår så det fick igång både mig och henne. När vi gick över på volterna hade hon riktigt fin framåtbjudning och jag hade hittat rytmen i traven. Galoppen kändes superbra och jag var riktigt nöjd med henne. Därefter blev det bommar; en bomserie med 5 bommar i en båge på ena långsidan och sedan två små hinder i en båge på andra långsidan. Svårt att förklara men hoppas att ni förstår någorlunda.
Jag måste säga att Arwen var supersvår i hoppningen; innan vi vände upp på det pyttelilla hade hon riktigt bra galopp men så fort hon kom rakt mot hindret backade hon av och hade inte riktigt det där flytet. Vissa ggr fick jag till det men sedan tappade vi det ganska fort.
Som avslut på lektionen ett litet hinder på både volterna och vi skulle bara rulla över dom. Avtravningen sedan kändes riktigt, riktigt bra och jag måste säga att jag är supernöjd över dagens ridlektion! Dock är jag supertrött nu men det tar jag som ett bevis på att jag jobbat rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback