Årets första tävling


Jag och Donna på första bortatävlingen förra året!

Ryggen höll under helgen så det blev tävling igår! Efteranmälde mig till LB:1 då jag missat sista anmälningsdatum... *host* På framridningen kändes det lite blandat. Vissa stunder hittade vi känslan hyfsat och vissa fanns ingenting. Jag kom aldrig ner i sadeln riktigt förrän någon minut innan vi skulle in på banan och jag tror att det gjorde mycket. Väl inne på banan kändes hon faktiskt fin, framåt och lyssnade bra. Dock när programmet började körde vi lite olika race och jag kunde inget annat än skratta mig igenom programmet. Donna sprang och sprang och tyckte livet var lajbans, speciellt i första ökade galoppen då hon trodde att det var ärevarv och sprang för kung och fosterland med spetsade öron och uppslängt huvud. Haha! Jag tror aldrig att jag har haft så roligt någon gång när jag tävlat dressyr och jag tror att det gjorde att jag blev mer avslappnad inne på banan.

Vi red i alla fall ihop hela 61,72%!
Superbra start på tävlingssäsongen, eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: henny

gryymt

2011-02-01 @ 16:31:02
Postat av: Malin

Synd att jag inte fick se :(

Men du Pernillis, vilka stövlar har du köpt? :)

2011-02-02 @ 12:51:29
URL: http://mightybouncer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback