Resumé dressyrclinic

Måste säga att ÖOR har riktigt bra instruktörer och riktigt bra hästar! :)
Tycker att det gick riktigt bra för allihopa och jag hoppas att publiken tyckte det var bra också. Lusen var väldigt spänd i början och tyckte att det var lajbans att få visa upp sig. Dock tyckte han att det bästa sättet att göra det på var att springa och springa lite till, haha! Till slut lugnade han ner sig i alla fall och uppvärmningen kändes riktigt bra! Galoppen var dagens stora överraskning; vänstergaloppen var superfin, stadig och rund. Högergaloppen var lite jobbigare så där gick det lite fortare för att han skulle orka hålla en ren tretakt.
Sedan skulle vi visa upp volter; början bråkade vi, under volten superfint och lite mer bråk i utgången. Det fortsatte varje volt men blev bättre och bättre. Serpentinbågar blev det också och då kändes han såååå fin! Lyssnade jättebra på vikthjälperna och formade sig super runt skänklarna.
Nästa övning var framdelsvändning. Det tyckte Lusen var skitjobbigt så det blev bara en då Annica tyckte att Carina Berglund kunde visa det sedan... Haha! Det är våra ridskolehästar det (det var fler än jag som gjorde rörelsen)!

Sista övning fick jag och 2 till visa upp skänkelvikning. Superfin undan för höger, lite mindre bra undan för vänster. Avslutade med att trava av hästarna i en lägre form. Jag är stolt över ponnyn, han skötte sig super! :)

Alla bilder nedan är fotade av Rebecka Borg.


Lusen med de snygga knopparna som Rebecka gjorde!


Närbild på knopparna!


Charmknutten själv. Erkänn att han är förbaskat söt i benlindor.


Hahahha, snälla. Ignorera mina flaxande armar som tror att jag kan flyga på riktigt. Kolla istället på ponnyns bakbensaktivitet!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ingen bild på min flygtur? :P

2011-02-17 @ 21:40:03
URL: http://sandrav.myshowroom.se
Postat av: Frida

Men gu så söt han blev haha :D

synd att jag inte kunde komma och kolla bara :(

2011-02-18 @ 17:29:53
URL: http://fwidmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback