Gårdagens ridlektion

Igår var det som sagt hoppning på ridlektionen och jag hade Arwen precis som sist. Vi började att värma upp genom mestadels självständig ridning vilket jag tycker är superbra då hästarna behöver olika sorters uppvärmning. Själv koncentrerade jag mig på att hitta hennes framåtbjudning och svara på förhållande och drivande hjäper med minsta möjliga. Hon kändes superfin och hade fin drivning framåt! Därefter gick vi in på volterna, minskade och ökade och därefter lite galopparbete.

Första övningen var travhoppning och vi skulle hoppa upp hästarna lite för styrkan och elasticiteten. Redan första gången vi vände upp på hindret sög hon tag i hindret hur fint som helst och vi fick till jättefina språng! Näst sista språnget (hindret låg på ca 1m) kom vi in för fort, Camilla sa åt mig att göra halt men förhållningen gick inte igenom så vi kom på hindret i rätt så kort trav. Arwen tar sats, hoppar världens språng och tar i med ryggen superfint! Den känslan går inte att beskriva, så otroligt häftigt! Ja, man får säga så.

Därefter hoppade vi en enkel bana med lätta svängar. Första rundan låg det kanske på 50-60cm och andra 70-80cm (kommer inte riktigt ihåg). Hade en jättebra känsla igenom hela banan och strålade som en sol efter. Duktiga Arwen!



Nej Malin. Ingen bild denna gång heller. Sitter vid fel dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback