Fördomar om islandshästar?

Har precis kommit hem från Matcompaniet där jag åt lunch tillsammans med Linn och Mange. Det är dom som äger Isafold och Seifur som jag brukade rida och arbeta med tidigare. Förhoppningsvis så kommer vi igång igen till sommaren då utbildningen är slut. Helt ärligt så saknar jag att rida och pyssla med islandshästar för det är så mycket mer än skogsmullar. Jag tycker det är synd att det är så mycket fördomar om dom och deras ryttare. Okej, jag erkänner. Det finns en hel del islandsmänniskor som inte rider snyggt, inte på 1mm ens. Men det finns en hel del islandsryttare som rider riktigt bra, som faktiskt är förebilder för mig. I lilla Övik finns det faktiskt en ryttare som har imponerat på mig mer än de flesta "storhäst-ryttare". Det är Rebecka Viklund med sin häst Múli som hon delar med sin mamma. Med de minsta minimala hjälper som jag inte uppfattar ser ekipaget ut att flytta fram med 100% samarbete. Hon visade upp sig och sin häst på teoriveckan som var förra terminen om någon minns det? I alla fall, hennes ridning är något att sträva efter!

Jag och Isafold hösten 2010. Foto: Mange/Linn


Kommentarer
Postat av: Rebecka Viklund / Múli

Tack så otroligt mycket för dom fina orden, det värmer så mycket =D

2011-02-25 @ 14:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback