Cheval Ridsport

För att göra bloggen lite mer intressant så tänkte jag försöka skriva ett inlägg en gång i veckan om hästshopar som finns på internet och göra en bedömning utifrån mitt eget intresse för utrustning (för både häst och ryttare). Jag tror inte att jag behöver säga att jag kommer att leta efter röd/svart utrustning...
Som en bra start tänkte jag börja med Cheval Ridsport. Här utgick jag från hästens utrustning då jag tycker det är mycket roligare, haha!

Jag försökte hitta utrustning till en dressyroutfit och till en hoppoutfit. Dock hittade jag bara till dressyren då inget som kan anknytas till hoppningen fångade mitt intresse (förutom ett par boots och benskydd).
  • Som bilden nedan så föll jag för Mias RS breda utbud på benlindor, dom finns i en möngd olika färger och självklart skulle jag välja de röda. Dessa benlindor finns även att köpa nere på Equeens i Sundsvall för er som bor i Norrland (dock har jag ingen aning om vilket pris de ligger på där). Jag tycker att Cheval har valt ett mycket rimligt pris till dessa benlindor då Mias produkter ofta ligger något högre än andra märken.
  • Schabraket från Schockemöhle Sports har jag tittat på länge och är totalt förälskad i det! Enkelt och snyggt med en riktigt bra färgkombination (hade inte skadat om dom lagt in rött någonstans...). Bra pris och vad jag har hört så ska detta märke vara av bra kvalité. Nästa schabrak som inhandlas blir nog detta!
  • Pannbandet med swarowski stenar är en klass för sig och jag tycker det är jätteroligt att det finns i fler färger än guld och silver som man annars ser. De som jag faller för är det med svarta stenar och det med röda/vita stenar. Dock hade jag velat haft alla stenar röda eller en kombination av rött/svart. Priset känns lovande också då swarowski ofta går på över tusenlappen.
  • Kandaret har jag satt inom parantes då jag aldrig skulle gå och köpa det själv. Dels för att jag inte har någon användning av det och dels för att jag inte tjänar sisådär alldeles för mycket pengar i månaden. Men jag ville visa det då det var det enda tränset som jag fastnade för. Nej, jag tycker inte att Dyóns är så himla snygga som alla andra verkar tycka.
Cheval får bra betyg då dom har ett brett sortiment och en hel del olika märken. Dock inget toppbetyg från min sida men inte långt ifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback