Torsdag 4 augusti - Dag 4 igångsättning Donna

Skritt 30min, trav + lite galopp

Då det mulnade på ordentligt på eftermiddagen så beslutade vi oss för att ta dagens ridpass inomhus och på det nya underlaget! Det i sig kommer bli super bara det får sätta sig, just nu är det väldigt tungt på vissa ställen och väldigt bra på andra.

Började som vanligt med att jobba mycket med skritten, det känns jättebra där nu! Jag har fått till en bra ridning och har en stadig och stabil sits. Idag när jag hade speglar som hjälp jobbade jag med mjuka bågar längs långsidorna med större krav på formning och eftergivning. Därefter övergick jag till lättare skänkelvikning på samma ridväg och det fungerade riktigt bra! Lite jobbigt på sina ställen men det löste sig till det bättre!

Traven var riktigt trevlig idag! Vissa stunder kom hon upp av sig själv i en högre form men mestadels hade hon den låga, runda formen som jag tycker är ett bra val under igångsättning av hästar. Volter, raka spår och serpentiner jobbade jag med här. Superfin var hon!

Första galoppen idag, tog det väldigt lugnt och joggade runt spåret i lätt sits med stora volter emellanåt. Längde ut sprången någon långsida också så hon fick sträcka ut ordentligt. Inga krav, bara mysridning! Försökte mig på någon enstaka volt sedan (efter en liten skrittpaus) i samlad galopp. Några språng räckte, sedan skrittade jag av.

Foto: Malin Nordin | Såhär fotogenisk är jag, Donna duckade för att slippa synas i bild...

Kommentarer
Postat av: rebecka den bästa

hahaha, snyggperny! :D

2011-08-04 @ 22:07:40
URL: http://rebeckawiklund.devote.se
Postat av: vicky ♥

omg, du hade rätt pernilla!

2011-08-04 @ 22:46:03
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: Rebecka den bättre

fina.....

2011-08-05 @ 20:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback