Tisdag 2 augusti - Dag 3 igångsättning Donna

30min skritt + 5min trav

Yes! Äntligen har hon fått på sig skorna och man kan börja trava igång henne. Jag hoppar över ridningen på långa tyglar (det är ju inte så intressant att läsa ändå). Från början av skritten var hon lite ovillig men det släppte relativt fort och hon blev mjuk och följsam. Jobbade med mycket volter och något mer raka spår idag. Ställde högre krav på att hon skulle forma sig efter innerskänkeln ytterliggare och på så vis bli mjukare. Flyttade även undan för innerskänkel på volten och det fungerade bättre än igår.

I traven jobbade jag väldigt enkelt; volter och övergångar mellan varven (8-volter). Hon var såååå fin! Egen framåtbjudning med bra energi i bakkärran och sprang nästan ifrån mig några ggr. Styrkan i traven är verkligen inte bra men oj så fin hon var vissa stunder när vi fick till det!

Imorgon blir det 10min trav och då kommer Malin och fotar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback