Måndag 1 augusti - Dag 2 igångsättning Donna

Jag körde samma upplägg som igår, 30min skritt ink. 5-10min korta tyglar. Då hon inte har fått skor på sig än så är det skritt som gäller tills vidare.

Riktigt fin framåtbjudning från början, vände enkelt för enbart skänkel och kändes väldigt positiv. Direkt när jag kortat upp tyglarna gick jag på henne framåt för att hjälpa henne med framåtbjudning och det fungerade klockrent! Några få ggr behövde jag smacka men inte var det mycket. Hon trampade på jättefint och baara ryttaren orkade sitta kvar och stödja upp så älgade hon inte iväg utan bar upp sig själv och kändes stadig genom hela kroppen. Från början jobbade jag som sagt mycket med att hitta hennes egna framåtbjudning genom att jobba mycket med volter, någon enstaka långsida för att släppa tankarna lite. Igår hittade varken jag eller Donna någon bra känsla i vänster varv men idag hittade vi den mer och mer och vissa stunder kändes det riktigt bra! Jag kunde enkelt rida med innerskänkel mot en stadig ytterhand och med glappande innertygel. Den känslan är härlig på Donna!

När det kändes bra i båda varven testade jag att flytta för skänkel; lite jobbigt tyckte hon att det var men hon försökte i alla fall! När den fina känslan infann sig i allt jag gjorde gav jag henne långa tyglar. Det märktes att de få minuter som vi jobbade hade tagit!


Foto: Malin Nordin
Nej, jag hittade ingen ovisad dressyrbild tyvärr...

Någon som har lust att fota mig och Donna i veckan? :)
Gärna flera dagar!

Kommentarer
Postat av: lenore berglund.

Jag har jättelust att fota, smsa mig vilken/vilka dag/dagar så kommer jag! :D

2011-08-01 @ 21:15:20
URL: http://hestflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback