Lördag 6 augusti - Dag 6 igångsättning Donna

Normalt ridpass

Innan ridpasset hade jag bestämt upplägget; mycket skritt, uppvärmning trav och mycket galopp.

I skritten koncentrerade jag mig riktigt mycket på min egen sits och min egen ridning. Det fungerade jättebra och Donna var mjuk och fin i munnen. Det behövdes knappt göras något vad jag än gjorde, tänk så mycket sitsen kan göra för känslan! Traven skedde under lättridning i början; stora volter och serpentiner. Här kände jag att det blev svårare att hitta "fin-ridningen" men till slut så fick jag till det vilket kändes jättebra! :) Avslutade själva travarbetet med några varv på en 8-volt under nedsittning med mycket övergångar trav-skritt.

Tanken med dagens galopparbete var först och främst att hitta en bra rytm, bra arbetsform enligt förutsättningarna och bra energi. Jag arbetade på en volt under hela arbetet. Donna var sååå fin! Riktigt fin rytm, bra form och lyssnade bra på hjälperna. De stunder när det inte fungerade var det 100% ryttarmissar så det ser jag förbi. När formen kändes bra jobbade jag övergångar skritt-galopp och det fungerade rätt bra, ryttarens fel denna gång. Så arbetade vi i båda varven och därefter 5min avtravning.

Foto: Malin Nordin, ett pass tidigare i veckan.
Igångsättning är nu slut och jag kommer att sakna min pigga och känsliga fux!

Kommentarer
Postat av: vicky ♥

Kan du inte skriva lite om vad du tänkt till

barngruppen den här terminen? Så man vet vad

som väntar? hehe :D

2011-08-07 @ 01:26:05
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback