Jag är inte alls så bra som ni tror. Eller?

Under senaste tiden har jag läst kommentar om mig och min blogg där man skriver t.ex. "..och är riktigt bra på att rida !". Vid såna kommentar måste jag alltid stanna upp och tänka; är jag verkligen bra? Är jag en förebild för många på ridskolan? Många lär säkert dumförklara mig nu och tror att jag är ute efter mer såna kommentarer men det är jag inte, absolut inte. Jag vill bara att ni ska få ta del av mina tankar.

När jag var yngre kunde jag känna att jag var topp 3 av de bästa ryttarna i min ridgrupp (läs när jag var 15-16 kanske..) men nu tänker jag inte så längre. Ibland kanske jag kan känna att jag ligger någonstans i mitten, annars ligger jag där nere. Det är inte bara 1-2ggr per lektion jag kan kika på de andra och förundras över hur bra de rider, hur bra dom får hästarna att gå och kan inte annat än att bli glad för deras skull. Dom är bra, i mina ögon är dom otroligt skickliga ryttare som kan få från den segaste till den piggaste häst att dansa fram i stadig form och få det att se hur löjligt enkelt ut som helst. Det spelar ingen roll om jag rider en häst i form, jag förundras ständigt över de andras arbete och skicklighet. Jag ser mig själv inte bland de som är "högst upp", snarare som en i mängden.

Visst, jag kan känna att jag är bra. Jag är duktig på det jag gör men har så otroligt mycket kvar att lära. Jag kommer aldrig bli fullärd, inte någon annan heller, men vissa kommer längre än andra. Så enkelt är det bara. Nu kanske jag överdriver hela texten och underskattar mig själv. Men vem har inte gjort det någon gång i livet? Jag är ödmjuk; jag vill lära mig mer och ska ge mig sjutton på att jag ska lära mig så mycket som jag bara kan. För att sammanfatta det jag vill komma fram till; jag känner och vet att jag är duktig, men jag ser andra som så mycket bättre. Eller ligger vi på samma nivå trots allt?

Kommentarer
Postat av: vicky

Nej du har rätt, du är inte så bra. Du är bäst!

Du är inte bara bäst på att rida, du har världens

underbaraste personligheten och du är typ den mest

älskade personen i världen? Du är i alla fall min

förebild och önskar att fler kunde var lite som dig.

Fortsätt med det du gör bäst - vara dig själv!

2011-08-13 @ 22:58:10
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: lenore.

Säger som Viktoria! Du är en megastor förebild, du är sjukt bra på att rida, även om du inte tror det själv! Du har typ världens härligastep personlighet, du är helt galet bra! Det är hur kul som helst att gå på dina ridlektioner! Man lär sig alltid något nytt!

2011-08-14 @ 18:35:30
URL: http://hestflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback