Fredag 5 augusti - dressyr Lucifer

Då Lucifer har blivit riden av en annan tjej måndag-torsdag hade jag ingen aning om vad han gjort eller liknande så jag kände mig fram.

Skritt
Då jag inte ville gå för fort fram så jobbade jag länge i skritten. Jag ville att han skulle hitta en stadig och trevlig arbetsform att jobba i och hitta samlad energi. Energin har han lätt för att hitta, det är just att använda den rätt som är svårt för honom. Här jobbade jag med volter, 8-volter, mjuka bågar längs långsidorna med fokus på formning och därefter sidvärt. Han var riktigt, riktigt känslig för hjälperna så ibland blev det lite för tydliga hjälper från min sida och då hamnade bl.a. bakdelen före i sidvärten men sedan kom jag till rätt ridning.

Trav
Han var riktigt fin i formen även här, stadig och bar upp sig själv på ett bra sätt. Jag jobbade med volter, 8-volter och längs långsidorna mjuka bågar med fokus på formning. Inte förrän i slutet när det kändes 100% bra la jag till någon enstaka skänkelvikning för att känna på honom. Det gjorde han utan problem! Lättridning höll jag hårt på under hela passet tills han var redo för mer arbete. I slutet satt jag ner i sadeln några få varv på volterna innan jag gav mig.

Galopp
Inga krav överhuvudtaget. Stadig stöd i tyglarna som samarbetade med stadiga skänklar. Volt på kortsidorna, lätt sits längs långsidorna och något högre tempo för att han skulle få sträcka ut. Väldigt lite galopp blev det men oj vad fin han var i höger varv! Höga benlyft, rundad rygg och energi och styrka som man bara kan drömma om i detta läge.

Avslutade med lättridning och lägre form. Jag är så stolt över honom!

Foto: Rebecka Borg, från förra årets igångsättning.

Kommentarer
Postat av: vicky ♥

oh shit, dö älskar bilden!

2011-08-06 @ 18:28:10
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback