Fotodag 2 - Svartifoss

Efter 2-3 timmars lång körning med småstopp på vägen kom vi äntligen fram till nationalparken Skaftafell, naturreservat sedan 1968 och en av Islands vackraste platser. Området ligger vid foten av Vatnajökull, Islands och Europas största glaciär. Vi följde skylten som ledde mot vattenfallet Svartifoss och vi vandrade glatt på ovetandes om vårt öde. Det började gå uppför, mer uppför och ännu mer uppför! Till slut kom vi fram till vattenfallet som syns på de 3 första bilderna, tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette men det var inte Svartifoss upptäckte vi efter en stund till vår utmattning...

Det var bara att fortsätta vandra UPPFÖR. På vägen hittade vi en otroligt vacker fågel och vi (läs jag, emilie snurrade runt ett tag medan jag fortsatte fota efter 20min...) stannade och fotade. Lite läskigt hur nära vi kom ändå!

Efter 1,5km rakt uppför (det kändes mycket, mycket längre) så kom vi till slut fram! Och det var värt det, så otroligt vackert vattenfall så man fick rysningar! Håller ni inte med mig? Helt underbart med fantastisk natur som omringade det med en bergvägg som man inte sett tidigare! Vi blev totalt nerkärade i hela parken!

Ser ni berget bakom fågeln? Det är Europas största glaciär som vi beskådade, coolt! Fler och bättre bilder kommer på den i senare inlägg!


Kommentarer
Postat av: vicky ♥

Fyran och sexan va snyggast :D

2011-08-16 @ 13:05:17
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback