Fotodag 2 - Jökulsarlon

Till slut kom vi fram till dagens höjdpunkt; issjön Jökulsarlon som ligger vid Vatnajökull! Bara åsynen av sjön när vi svänger av stora vägen och kör ner mot parkeringen och samlingshuset var helt otrolig! Jag tror aldrig att jag har blivit berörd av naturen så mycket som jag blev av detta. Helt fantastiskt magisk. Det går inte att beskriva med ord. Jag hoppas att bilderna kan ge er en bra inblick i hur makalöst vackert det är där!

Vill passa på att säga att jag tog med mycket bilder med båten i förgrund och med båtar på vattnet för att ni ska få en inblick i vad man ser från båten. Tro mig, det är mycket, mycket häftigare än på bilderna! Och nej, det svarta på isblocken är inte aska, det är faktiskt is! 
Ser ni det minimala plasket? Då förstår ni hur stort detta isblock är!





Kommentarer
Postat av: vicky ♥

Cola! Haha nej skoja, Coola! :D

2011-08-17 @ 12:03:21
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback