Arg ridintruktör

Nu tänker jag vara arg! Och det på grund av två saker. Vi är inne på tredje dagen av höstterminen på ridskolan och man hinner knappt komma igång förrän irritationsmomenten är framme!
  1. Hästbajs kvar på ridbanan

    Hur svårt kan det vara att plocka bort efter sig?! Inte var det från idag heller utan det var gammalt, troligen från igår eller ännu längre tillbaka. Det spelar ingen roll om det var en ridskole- eller privatryttare som lämnade kvar det; PLOCKA UPP EFTER ER! Dels så förstör det underlaget och dels så är det otrevligt och fult att det ligger där.

  2. Kaffemuggar kvarlämnade vid ridbanan

    Det här blir jag ännu mer irriterad på! Jag säger ingenting om att föräldrar eller andra som dricker kaffe köper i cafeterian och tar med sig muggen ut för att se sitt barn rida. Blir det trevligare för er så fine, do it. MEN DÅ SKA NI BANNEMEJ TA TILLBAKA MUGGEN TILL CAFETERIAN OCKSÅ! Tänk till litegrann, om en häst blir rädd eller av annan orsak kliver på muggen och den går sönder, vad tror ni händer? Ja, precis. Det blir inte särskilt roligt.
Städa efter er för hästarnas skull. Jag menar, hur svårt kan det va?

Kommentarer
Postat av: vicky

Borde vara en soptunna där ute så får dom ta plastmuggar istället!

2011-08-10 @ 22:10:41
URL: http://vwestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback