Peppa varandra

Sitter man och ser på en träning, tävling eller varför inte rider tillsammans med någon så tycker jag att det är viktigt att peppa varandra. Har det inte gått bra för en viss person och självförtroendet har fått sig en törn så försöker jag alltid hitta vad som gick bra. T.ex. "skänkelvikningen du avslutade med var riktigt bra!" eller "vilket bra flyt ni hade i kombinationen!". Allt beröm gör mycket, det behöver inte vara något överdrivet utan säg helt ärligt vad du tycker och prata med personen. Det ger så himla mycket tillbaka och personen kommer säkerligen att ta efter och börja berömma någon annan.

Igår (eller om det var i förrgår...) valde jag att skicka iväg ett sms till en hoppryttare som jag tycker har utvecklas åt rätt håll och tagit sin ridning till en ny nivå. Det kräver beröm och det kändes som att hon uppskattade det också. Så tveka inte med att ge beröm till människor i din omgivning, det kan göra personens dag!

Tveka inte med beröm, både till häst och ryttare!
Foto: Rebecka Borg


Kommentarer
Postat av: stella

såklart det gjorde min dag! man blir jätteglad av att någon skrev som du gjorde, det är inte så ofta någon säger så till någon direkt. tack igen! :)

2011-04-02 @ 15:57:30
URL: http://dufina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback