Påskpresent

Igår fick vi rida "våra" hästar på lektionen. Det var en påskpresent från Helen vilken alla uppskattade! Vi trodde att vi skulle rida dressyr men icke. Mitt under lektionen före våran tyckte Camilla att vi skulle rida så det var bara på med kläderna och skyddsvästen. Jag var lite skeptisk då förra uteritten på Donna inte alls var rolig på en fläck (slit och dra och halvt skenande häst). Men vet ni? Det blev en supermysig uteritt och Donna lyssnade hur fint som helst! Lugn och fin i alla gångarter, höll samma tempo som hästen framför utan att försöka dra om eller något. Ingen full fart galopp heller vilket jag tror att de flesta uppskattade. Jag gjorde i alla fall det!
Jag tycker att såna uteritter är mycket, mycket mysigare och roligare än uteritter där man ska tävla och släppa hästen totalt. Hellre kontrollerat och för långsamt en okontrollerat och "fullt-ös-medvetslös". Det var en uppskattad lektion som blev en bra början på påskhelgen!


Fin, fina Donna!



Vad tycker ni bäst om när det gäller uteritter?

Kommentarer
Postat av: stella

om ändå spirre skulle kunna tänka så.. "INTE fullt ös medvetslös" ;)

2011-04-22 @ 19:49:48
URL: http://dufina.se
Postat av: Julia

Känslan av att vara ett med naturen är det bästa med uteritter.

2011-04-26 @ 10:17:54
URL: http://jeldh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback