Megahopp och inspektion av underlaget

Haha, vad ska jag säga? Vi hoppade "huset", de flesta vet förhoppningsvis vad det är för jag ids inte rita upp det. Som uppvärmning skulle vi värma upp hästarna självständigt i alla gångarter. Arwen kändes väl inte riktigt sådär fin som hon brukar vara men jag fick igång motorn i alla fall. Hej och hå, jämarns vilken fart hon fick! Framåtbjudning = OK! Formen = Njaa..

Framhoppning bestod enkelt av galopp över ett kryss. Redan där fick jag känslan av att Arwen skulle visa sig från sin bästa sida = hoppa j*vulskt med ryggen! Första hoppet trodde jag ärligt jag inte skulle hitta balansen efteråt men på något konstigt sätt lyckades jag hitta den igen. Resterande hopp hoppade hon "normalt" om man kan säga så.

Banan gick.. eeh.. sådär, haha! VARJE SPRÅNG hoppade hästen mig ur sadeln! Upphoppet gick halvt bra men i landningen kom andra delen av ryggen som jag inte alls var beredd på och då tog det några galoppsprång innan jag hittade tillbaka. Totalt var det 7 hinder på banan, efter 5:e hindret blev det total kaos. I anridningen var vi i total obalans, vi kom fel, jag smackade på för att få Arwen att hitta ett någorlunda avstånd, hon tog i för kung och fosterland och 3 galoppsprång senare satt jag plötsligt på marken. HAHA! Det som hände var att jag hängde inte alls med, det var en skarp sväng efter och jag försökte svänga men hängde inte med hästen. Högra foten hade farit ur stigbygeln och om jag inte hade kastat mig av hästen hade jag fastnat i den andra (kändes det som i alla fall). Så jag hoppade av hästen och landade i gruset. Jag kunde inte göra annat än skratta, det var så fult komiskt!

Fick hoppa de sista 4 hindrena igen och då flöt det på mycket bättre men inte helt 100! Jag är faktiskt nöjd över lektionen. Jag måste ha gjort något rätt när Arwen hoppade så enormt med ryggen, för hon hoppar inte så annars vad jag vet! Det är jag nöjd med och de hopp jag hängde med i (inte för att det var många men några i alla fall!).


Duktiga Arwen! :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

måste iallafall berömma dig för en snygg avsittning ;)

2011-04-08 @ 11:58:22
URL: http://lindbergl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback