Fortsättning med rätt sittben

Med barngruppen idag fortsatte jag med att lära in dom att sitta på rätt sittben i traven. Det är så roligt att se att det bara var några få som inte fått kläm på det än och för resterande sitter det i ryggmärgen! Började enkelt med att dom fick hitta rätt sittben runt fyrkantspåret, sedan snett igen och träna på att byta. Fortsatte så några ggr tills det kändes bra. Därefter la jag till 3 serpentinbågar med byte av sittben varje gång de passerar medellinjen. Även det fungerade riktigt bra och alla rider så otroligt fina ridvägar nu! Superroligt att se! :)
Sedan blev det en skrittpaus så att hästarna kunde pusta lite och eleverna fick tänka igenom det vi precis gjort. Därefter gjorde jag samma sak i andra varvet; först serpentinbågar och sedan en hel del snett igenom. Superduktiga var allihopa! Det känns som att gruppen börjar komma ihop sig mer och mer och kan rida tillsammans som en grupp och inte en och en. Jag hoppas på att det fortsätter att utvecklas till det positiva hållet så kommer det här att bli jättebra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback